Lidl testar en egen betalningstjänst i Spanien

Testerna görs i vissa utvalda spanska butiker och det förväntas en stor annonskampanj när det är klart att rullas ut i alla Spaniens butiker.

Grunden för betalningstjänsten är Lidls befintliga Lidl-plus app, en app som för närvarande förutom i Spanien även finns i Österrike, Danmark, Polen samt i vissa regioner i Tyskland. Den innehåller en digital lojalitetsfunktion och ger enkel tillgång till rabatter och kampanjer.

Lidl har konfirmerat att arbetet med att integrera betalning i appen är på gång, men har inte avslöjat hur det tekniskt skall fungera. Ett möjligt format är att kunder lägger till ett betalkort i applikationen och betalar sedan med mobilen när de handlar.

Lidl säger att detta möjliggör en mer praktisk kundupplevelse och ger Lidl möjlighet att kombinera hur mycket kunder köper och vad de köper med andra data. Detta skall då hjälpa dem att skapa mer effektiva segmenteringsverktyg för att förstå kundernas handelsvanor.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.